poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Pyszne zapiekanki z pesto!

Minął tydzień od ostatniego wpisu, miałam w planach napisać do Was wcześniej, ale niestety pobyt w szpitalu pokrzyżował wszystkie moje zamierzenia. Spokojnie, na szczęście wszystko się dobrze skończyło, tzn. nie do końca wiadomo czym spowodowane były/są silne zawroty głowy, podejrzeń jest kilka, ale już jestem w domu i to jest najważniejsze.



Przybywam dzisiaj do Was z prostym przepisem. Dieta szpitalna sprawiła, że mój zmysł kulinarny się zaostrzył, jest to  spowodowane brakiem zamienników dań mięsnych na te bezmięsne. Choć sama wegetarianką nie jestem to za mięsem nie przepadam, dlatego na śniadanie i kolacje jadłam kromki z masłem, a na obiad ziemniaki i surówkę :)
Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, gdy wróciłam do domu i lepiej się poczułam zrobiłam coś na szybko, co i wy możecie zrobić na obiad, przekąskę jak również zabrać ze sobą do szkoły czy pracy.


SZYBKIE I ZDROWE ZAPIEKANKI Z PESTO! (mniam...)

Do przygotowanie potrzebne Wam będzie:
  • Bagietka (pszenna, razowa, mogą być też bułki)

  • Ser (jaki aktualnie macie w lodówce)
  • Pomidorki koktajlowe (choć mogą być też normalne pomidory)
  • Rukola
  • PESTO (zielone lub czerwone)

Przepis na sos:
  • Majonez (łyżka)
  • Jogurt naturalny typu greckiego (pół łyżki)
  • Musztarda francuska (pół łyżeczki) 

Podczas, gdy rozgrzewa się nam piekarnik, kroimy bagietkę na pół, wewnętrzną część smarujemy pesto, trzemy ser i posypujemy nasze pieczywo.

Następnie wkładamy do piekarnika tak, aby zapiekanka stała się chrupka i ser mógł się roztopić. W tym czasie kroimy nasze pomidorki na pół, myjemy i cedzimy na sitku rukolę. Wyciągamy nasze zapiekanki z piekarnika czekamy chwilkę aż ostygną następnie nakładamy pomidorki na ser i przyozdabiamy rukolą.

Dla osób które nie są na diecie dodatkowo można polać zapiekanki sosem, który zaostrzy smak naszego dania! 

Szybkie i proste a jakie smaczne!
Miłego konsumowania, dajcie znać jak Wam wyszły :) 


5 komentarzy:

  1. Super post i zdjęcia! :) + obserwuje :)
    Dr00pdeead.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O raaany, zgłodniałam od patrzenia na zdjecia!

    OdpowiedzUsuń